Analysis of the “all you need is Ecuador” campaign as a destination marketing strategy

  • Jose Calderón Bailón Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí (Ecuador)
Keywords: Marketing of destinations, Ecuador, Campaign, power, tourism

Abstract

Ecuador is a megadiverse country that has innumerable attractions due to its comparative advantages thanks to its location and multiple microclimates as well as the development of its own and deep-rooted culture, determining a high tourist potential which has been developed in different areas turning it into a multifunctional destination. In 2014, the "All you need is Ecuador" campaign was launched internationally as part of the goal of turning the country into a tourist power. In the present communication the relevant aspects of the construction and diffusion of this campaign are detailed, evaluating conceptually the strategic implication of the campaign in the destination marketing application.

 

Author Biography

Jose Calderón Bailón, Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí (Ecuador)

Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí (Ecuador)

References

Caiza, R., & Molina, E. (2012). Análisis histórico de la evolución del turismo en territorio ecuatoriano. RICIT: Revista Turismo, Desarrollo y Buen Vivir, (4), 6-24.

Caria, S., & Domínguez, R. (2014). El porvenir de una ilusión: la ideología del Buen Vivir. América Latina Hoy: Revista de Ciencias Sociales, (67), 139-163.

García, B., & Salvaj, E. (2017). Asociacionismo, redes y marketing en la transformación hacia el turismo experiencial. El caso del Barrio de Las Letras, Madrid. Cuadernos de Turismo, (40), 315-338.

Martínez del Vas, G. (2017). Proceso de configuración de un destino turístico y efectos de la política turística en la región de Murcia. Cuadernos de Turismo, (40), 439-464.

Medaglia, J., & Silveira, C. (2009). La evolución del marketing de destinos: Su sinergia con la planificación turística. Estudios y perspectivas en turismo, 18(5), 530-545.

Ministerio de Turismo. (03 de enero de 2019). All You Need Is Ecuador. Obtenido de https://www.turismo.gob.ec/campana-all-you-need-is-ecuador-presenta-cifras-record/

Segura, S. (2016). La difusión de la campaña “All you need is Ecuador” y su impacto en el turismo receptivo. Revista Empresarial, Edi. 39, 10 (3), 56-65.

Suárez, R., Estrella, M., Frías, R., & Suárez, M. (2016). Benchmarking en la actividad turística entre la República de Ecuador y Uruguay. Retos Turísticos, 15 (1), 181-190.
Published
2019-07-19
How to Cite
Calderón Bailón, J. (2019, July 19). Analysis of the “all you need is Ecuador” campaign as a destination marketing strategy. Journal of Tourism and Heritage Research, 2(3), 373-380. Retrieved from http://jthr.es/index.php/journal/article/view/83