COMPANIES IN DANGER OF EXTINCTION: TRAVEL AGENCIES

  • investur investur
  • María del Carmen Ancona Alcocer Universidad Juárez Autónoma de Tabasco
Keywords: Travel Agencies, Digital Platforms, Tourist competition

Abstract

One of the sectors that suffered the most from the COVID-19 pandemic was Tourism, and the companies that revolve around this activity, among them are the Travel Agencies that were the link between tourists and the other organizations and institutions dedicated to promoting cities, countries and regions.

In Tabasco before March 2019, the Travel Agencies were a profitable business of the 18 that were in force in the city of Villahermosa, and that they were prosperous companies, currently only half survive.

The Research will be of a descriptive type, the factors for the survival of Travel Agencies and their Tourist competition will be analyzed with the digital platforms of sites dedicated to the sale of airline tickets, tourist circuits, and hotels on the Internet that grows day by day.

References

Aguirre, J. y Jaramillo, L. (2015) El papel de la descripción en la investigación cualitativa. Cinta moebio, 53, 175-189. doi: 10.4067/S0717-554X2015000200006
Ballarin, E. (2021). Escenario 2022: el reto del turismo para construir sociedades más felices. Autor. https://www.evaballarin.com/escenario-2022-el-reto-del-turismo-para-construir-sociedades-mas-felices/
Ceupe Magazine (2022). Las agencias de viajes, tipos, funciones, estructura y productividad.Autor. https://www.ceupe.com/blog/las-agencias-de-viajes.html
Corporate Travel Services (2022). La experiencia de comprar y vender on line. Autor. https://www.cts.com.mx/c-news/42/CTS-Escenarios.html#.YkeW_G5Bzt0
Entorno Turístico (2020). ¿Cómo se clasifican las agencias de viajes?. Autor. https://www.entornoturistico.com/como-se-clasifican-las-agencias-de-viajes/
Instituto Guatemalteco de Turismo (2020). Guía de actuación para agencias de viajes ante el COVID-19. Autor. https://www.oas.org/es/sedi/ddes/ct/documentos/COVID_19/Protocolos/GTM_GdA_Agencias_Viajes_s.pdf
Instituto Nacional de Estadística y Geografía [INEGI] (2021). Censos Económicos 2019, verificación2020 y 2021 Resultados definitivos. Autor. https://www.inegi.org.mx/contenidos/saladeprensa/boletines/2020/OtrTemEcon/CenEconResDef2019_Nal.pdf
Moreno, S. y Aguiar, T. (2006). Diagnóstico, tendencias y estrategias de futuro para las agencias de viajes: El caso del sector español. Estudios y perspectivas en turismo, 15(4), 327-349.
Organización de las Naciones Unidas, [ONU], (2020). Informe de políticas: La COVID-19 y la transformación del turismo. Autor. https://www.un.org/sites/un2.un.org/files/policy_brief_covid-19_and_transforming_tourism_spanish.pdf
Paredes, D.C., y Morillo, M.C. (2016). Influencia de la comunicación directa de las agencias de viaje en el turismo emisivo merideño. Saber, 28(1), 125-136. http://ve.scielo.org/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1315-01622016000100013&lng=es&tlng=es.
Rodríguez, L., Fraiz, J. A., Ramos, D. (2015).Las Agencias de Viajes ante la influencia de las Redes Sociales en el turismo. El caso de Ourense. PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, 13 (4), 829-836.
Published
2022-07-01
How to Cite
investur, investur, & Ancona Alcocer, M. del C. (2022, July 1). COMPANIES IN DANGER OF EXTINCTION: TRAVEL AGENCIES. Journal of Tourism and Heritage Research, 5(3), 99-106. Retrieved from http://jthr.es/index.php/journal/article/view/399